piątek, 17 sierpnia 2012

Wynik badania w kierunku candidy i pasożytów

Otrzymaliśmy dziś mailem wynik z Felixa z Warszawy - candida++. 
Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki - co teraz, do których drzwi zapukać, jak pokonać gadzinę. 
Rozmawiałam już ze znajomą mamą, która leczyła candidozę u swojego dziecka nystatyną w specjalnej dawce i dwoma probiotykami - jeden sprowadzany z Niemiec, drugi z Holandii. Ta znajoma stanowczo odradzała leczenie małego Flukonazolem. Do tego dieta bezglutenowa, bezbiałkowa i bezcukrowa. Kuracja, którą przepisała jej dziecku dr Esser, przyniosła oczekiwane efekty.
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki i doświadczenia.

Dziś Franulek jest wyciszony, spokojny. Po wczorajszym dniu ma siniaka na czole od uderzania głową:(

Skan wyniku






35 komentarzy:

  1. Franiowa Mamo, nie wiem czy Ci pomogę ale kilka dni temu w grupie zamkniętej na FB jedna z mam bliźniąt poruszyła temat CANDIDIA. Ja się kompletnie nie orientuje w tym temacie ale któraś mama wkleiła link
    http://www.vitanatural.pl/autyzm-zespol-aspergera-candida-rtec-szczepienia.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę Franiowi spokojnych dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, bardzo dziękuję za link. Wyczytałam pod tym adresem wiele interesujących wiadomości:)

      Usuń
  2. Dobrze że dzis sie wyciszyl...

    candida tez moze pobudzac :)

    popieram nieleczenie Flukonazolem - do dupy to

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam już 2 negatywne opinie o Flukonazolu.
      Czytałam o wpływie candidy na zachowanie dziecka, dlatego postanowilismy zrobić małemu badania. Wynik w ogóle mnie nie zdziwił.
      W końcu w szpitalu po urodzeniu lekarze odstawili młodemu mój pokarm, dostawał za to b silne antybole. Potem przez 3 lata zycia wciągnął jeszcze tone antyboli i sterydów. Jak wiec ma nie miec candidy?..

      Jakos opanujemy to dziadostwo:)

      Usuń
  3. Też jestem zdania, że Candida tak pobudza Frania. Ja Justynkę biomedycznie leczę u dr Esser. Mała jest na Nystatynie i suplementach, diety wprowadzane powoli nie tak bardzo drastycznie. Czy pomaga? Tak, widzę zmiany i to duże ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, jesteśmy coraz blizsi podjęcia decyzji o oddaniu Frania w ręce dr Esser.
      W poniedziałek spróbuję umówic małego na wizytę u niej. Mam nadzieję, że termin oczekiwania nie będzie jakiś koszmarny.

      Usuń
  4. Jak dieta becukrowa, bezglutenowa, bezbiałkowa to proponuję Pięć Przemian Anny Ciesielskiej: http://centrumanna.pl/
    Leczy nie tylko grzyby ale o wiele poważniejze dolegliwości. Jak znalazł dla małych autystyków. Więcej nic nie powiem, bo kto ma załapać bakcyla i tak załapie :)))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za wskazówkę!:)
      Chyba trzeba będzie się nauczyć gotować po bożemu;-)

      Usuń
    2. Własnie zajrzałam na tę strone i...siadłam z wrażenia:) Te książki kupiłam jaki rok temu..kurza się na półce..
      Czyli pomoc mam w domu!:)

      Usuń
  5. Fakt, podobno kuchnia pięciu przemian bardzo jest zdrowa. Nasza kawa, która Wam tak smakowałą, jest parzona właśnie wg przepisu tej kuchni. :)
    Najważniejsze, że wiadomo z czym walczycie, wtedy jest łatwiej.
    Kciuki ściskam za wszystko, za to niewypowiedziane też.
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wasza kawa jest najlepszą reklama kuchni 5 przemian:)
      Matko, mam nadzieję, ze damy radę:)

      Usuń
  6. Aga

    nie znam się jak to bedzie się leczyło,ale wiedz że w Schwedt albo blizej loeknitz sa apteki które realizują nasze polskie recepty.
    Jak coś dam ci namiar telefoniczny, lub sama podjade mieszkam 2 km od Lubieszyna:)
    jeśłi z Holandii - też mogłabym pomóc,znajoma tam mieszka.

    Pozdrawiam was
    Teska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, my ostatnio leczymy Karola homeopatycznie i izopatycznie i wiem że candidę też można bo miał robione badanie i wyszły tylko śladowe ilości (już po jakimś czasie leczenia), my mamy lekarza z Gdańska który leczy m. in. preparatami http://www.sanum.pl/
      Wiem też że np. z jakiejś takiej firmy wysyłkowej są dobre preparaty ale muszę poszukać ulotki (wypróbowane i polecane przez pewną terapeutkę) no ale generalnie to i tak potrzeba jakiegoś lekarza który by te preparaty ustawił, jak znajdę nazwę tej firmy to napiszę

      Usuń
    2. Teska, dziękuję! W razie czego poprosze o pomoc:)

      Magda, będziemy próbowali uderzać do dr z Wrocka, Gdańsk to jednak za daleko, choć w podróżach zaprawieni jesteśmy;-)
      A czekam na nazwę firmy:)
      Uściski dla Karolka

      Usuń
    3. Witam,
      Od jakiegos czasu czytam bloga i kibicuje. Mieszkam na stale w Holandii. Jesli trzeba by ylo pomoc to prosze dac znac, przesle na siebie namiary.
      Pozdrawiam i trzymam kciuki za Frania-Olga

      Usuń
    4. Olgo, serdecznie dziękuję!
      Holandia była właśnie "słabym punktem" tego plany:)

      jejku jak fajnie, że Franio ma takie cudne ciotki:)
      :*

      Usuń
  7. o to chyba z tej firmy coś było http://www.firma.medeco.com.pl/index_pliki/preparaty.html ale szczegółów nie znam...ale być może to jest tak że właśnei mają coś czego nie trzeba by az z zagranicy sprowadzać - wiem że mają jakieś probiotyki w których jest ileś tam milionów baterii więcej niż w tradycyjnych z apteki, bo nam je polecano,
    a na diecie bezmlecznej i bezcukrowej (no niskocukrowej mówiąc szczerze bo tak do zera to nie) jesteśmy i dajemy radę - bez 5 przemian, pewnie fajnie byłoby je wdrożyć ale ja mam 2 lewe ręce do gotowania i czasu na to brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie nie wiem czy dam radę z ta kuchnią..zobaczymy. Jakoś za bardzo nie wierze w swe zdolnosci kulinarne;-)
      Czy słyszałas o zastępowaniu cukru ksylitolem?

      Usuń
  8. 5 przemian tak :-) Kochani sił, energii zdrowia dla Was wszystkich, mocno tulę Franiulka
    Jak Lekarze na to wczorajsze zachowanie Frania- tomograf?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nasza neurolog jest cały sierpień na urlopie:( Nasza dr Dorota już sie z nia skontaktowała - prześlę jej wszystkie nagrania. Wizyte mamy na początku wrzesnia. Cos czuję ze nie obejdzie sie bez TK lub MRI.

      Usuń
  9. Prosze zbadac jeszcze raz kupke w dobrym laboratorium na wzrost candidy. w takim gdzie zbiera sie probke i tego samego dnia donosi do badania. W felixie chyba wszystkim wychodzi ++. nam lekarka wyjasnila, ze to od przechowywania w lodowce, czasu dotarcia do laboratorium, itp. moze dojsc do zafalszowania wyniku. Nie chce kwestionowac wyniku z feliksa (ktoremu pomimo super opinii srednio wierze), ale moze warto zbadac raz jeszcze zanim okroi sie tak drastycznie diete Malucha. Probiotyk na pewno nie zaszkodzi. pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby była taka możliwość, zrobilibyśmy badania na miejscu. Problem polega na tym, że żeby badanie było wiarygodne, hodowla musi byc trzymana 9-10 dni, laby standardowo trzymaja ja 5-6 dni. Nic więc dziwnego, że jesli chce sie zweryfikowac wynik, nagle w "normalnym" labie wychodzi, że candidy nie ma. Może jest, tylko nie zdązyła wyrosnąć?
      Mnie przekonała opinia rodziców dzieci z autyzmem i pozytywna opinia o Felixe wydana przez nasza dr z IMiDu.
      Wynik nie dziwi mnie. Jak mały nie ma miec candidy, skoro już na poczatku odmówiono mu prawa do otrzymywania mojego pokarmu? Skoro otrzymywał tony antyboli i sterydów? Po takim leczeniu cudem by było, gdyby nie miał candidozy.

      Usuń
  10. Anieszko co do diety - bez...bez...i bez... - spodziewałam się ;/ służę pomocą. Myślę, że mamy, które tą dietę wprowadziły mają dużo większą wiedzę co do przepisów itd, jednak gdybyś chciała to zbilansować i dowiedzieć się jak dostarczyć konkretnych składników - pytaj:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A candida - w pierwszej kolejności zrezygnujcie z cukru.

      Usuń
    2. Dorota,
      po pierwsze dziękuje Ci za bardzo wyczerpującego maila sprzed kilku dni. Przeczytałam. Nie odpisałam:( Prosze o przebaczenie. Publicznie:)
      Dziękuje Ci za cenne rady.
      Po wtóre - na bank jeszcze skorzystam z Twojej pomocy, Ty nasza Promykowo-Słońcowa-najlepsza-dietetyczko in spe;-)

      Usuń
  11. Spróbowałabym skontaktować się z Dr Myłek ze Stalowej Woli http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100826/weekend/200517527
    Wiem, że to daleko i trudne, ale pacjenci bardzo chwalą Pania Doktor. Jest alergologiem. Polecił mi ja ktoś,kto dawno temu został wyleczony z lambliozy- choroby pasożytniczej, trudnej do zdiagnozowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje za namiar. Postaramy się jednak najpierw "uderzyć" do dr z Wrocławia, właśnie ze względu na odległość, żeby Franiowi kolejnej jazdy nie fundować.
      Jednakże bardzo dziekuję za chęć pomocy:)

      Usuń
  12. Spokojnie, macie zupełnie oględny wynik, zero detali. Wiecie tylko że to Candida species średnio liczna, a to moim zdaniem nie jest punkt wyjście do niczego. Są lekarze, którzy na taki wynik nie reagują , a nawet uznają za fizjologiczny. Pogadaj z rozsądnym lekarzem, co dalej z tym robić, bo po takim wyniku chyba nikt nie będzie wstanie ustawić leczenia. Można w sumie podać nystatynę, bo jest prawie nie szkodliwa, ale nystatynę czy coś innego podaje się najczęściej na podstawie mykogramu, a to trochę inna bajka.
    Jestem pewna i kładę swoją rozczochraną głowę, że gdyby przebadać większość dzieci to tak z 90% będzie miało c sp++.
    Pogadasz na spokojnie i zobaczysz co i jak. Trzymam i zaciskam kciuki, aby wszystko się poukładało jak najszybciej. Dom się sprzeda , teraz jest sezon na domy. Wszystko idzie ku dobremu, to wiem już na 100%. Tiki i inne atrakcje mogą mieć związek z ciśnieniem, ale to już całkiem odrębny temat, masz dobrych i mądrych ludzi koło siebie, to minuta osiem i wszystko będzie jasne. Czytam cały czas, może i chaotycznie, bo ja wybitnie nieogarnięta bywam, ale to już sama wiesz:)
    Pozdrawiam Edzia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edziu, podjęliśmy decyzję o dodatkowym badaniu w instytucie w Poznaniu. Ten wynik jest faktycznie dośc ogólnikowy i sama się zdziwiłam, że nie ma informacji jaka to candida.
      Buziaki:)

      Usuń
    2. Uff!To ja wreszcie usnę:)Franeczku,Ty też nigdy nie wątpiłeś w potęgę umysłu Mamy,prawda? Prababka

      Usuń
  13. Eh,Felix... Piszesz, że "hodowla musi byc trzymana 9-10 dni" - no to w Feliksie chyba też tyle nie trzymają, bo ja dostałąm wynik już następnego dnia po oddaniu do labo :( Małemu nie robiłam Candidii, tylko sobie - wysżła oczywiście ++. Małemu nie wyszły owsiki, u mnie wyszły - swój materiał też oddawałaś do badania? Oczywiście przeleczyliśmy się wszyscy, u słynnego doktora O...a. Candidię olał, twiedził że po Zntelu spadnie jej poziom. Może w stosunku do dzieci jest bardziej szczegółowy, ale mi nawet nie wspomniał o diecie. Ale za to polecił mi dwa specyfiki, które pomagają utrzymać wszelkie robactwo w ryzach - Paraprotex i Paranil Junior, tylko że to lekarz musi ustalić dawkowanie, zwłaszcza dla takiego malucha...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kropko, ale w Felixe qpa jest badana pod mikroskopem - tak właśnie szukają grzybni i robactwa..
      My tak czy inaczej postanowilismy powtórzyc badania w Poznaniu

      Usuń
    2. No i koniecznie zbadajcie materiał innego członka rodziny, najlepiej pewnie Twój albo Natki :)

      Usuń

Drogi Anonimowy Gościu,
bardzo proszę, podpisz swój komentarz swoim imieniem, aby łatwiej było mi na niego odpowiedzieć.
Dziękuję