piątek, 21 czerwca 2013

Franio nauczyciel

Pomyślałam sobie dziś, że chciałabym kiedyś umieścić tu filmik, na którym Franio będzie mówił znakami a Wy to zrozumiecie. Ale, po pierwsze primo - żebyście zrozumieli przekaz, musicie poznać znaczenie znaków, po drugie primo - żebyście znali znaki, musicie się ich od kogoś nauczyć.
Więc...uczyć będzie Franek:)
Taki mam pomysł.
Dziś Franula nauczył się trzech nowych znaków - pociąg, karetka i policja (miała być jeszcze straż pożarna, ale to za trudny znak dla Frania, bo złożony), więc chciałam Wam pokazać, jaki zdolny Franek jest i przy okazji miała to być pierwsza lekcja.

Nagranie robiłam wieczorem, gdy Krasnal miał być zmęczony. To zmęczenie Frankowe to był mój plan, nie Frankowy;-)
Owo zmęczenie było o tyle ważne, że dzięki niemu Krasnal miał mieć siłę ruszać tylko rękoma.
Jakże się myliłam..


Mistrzem będzie ten, kto nauczy się na podstawie pierwszego filmiku znaków karetka i policja;-) W drugim filmiku Franula zmienił samowolnie scenariusz - pojawiły się tu trzy znaki: coś słodkiego, proszę i dziękuję.


Miłej nauki!:)

(Krasnal około dwa tygodnie temu odkrył guzik do przełączania programów w aparatach i od tego czasu nieustannie eksperymentuje z głośnością).



Obiecuję, że kolejne lekcje będą lepiej dopracowane pod względem metodyczno-skocznym;-)



Ps1. Rano było pobieranie krwi - medal za dzielność przyznany.

Ps2. Zdjęcie na początku wpisu jest bardzo ważne - Franula wreszcie wszedł do naszej piaskownicy.
Po tylu tygodniach! Udało się to tylko dzięki wskazówkom p. Joanny z Prodeste - przygotowaliśmy plan aktywności, tata pięknie wszystko rozrysował, było działanie z timerem i...udało się!!
Radość Franka była ogromna, nasza jednak chyba jeszcze większa:)

19 komentarzy:

  1. Brawo Franiu! Piaskownica jest super, teraz już i TY o tym wiesz! :)
    Karetki i policji nie zauważyłam, patrzyłam na zniewalający uśmiech, który znikał niestety z ekranu co jakiś czas, przy tych szalonych podskokach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję powtórkę z policji i karetki, gdy krasnal będzie w poważniejszym nastroju;-)

      Usuń
  2. Karetka to kółko czy z krzyżykiem??A policja to ...kajdanki na rączce???
    Czy całkiem nie łapię???
    A piaseczek jak nad morzem:)))Prababka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Prababko:)
      Karetka - palec pionowo w górę i wykonujesz ruch dłonią naśladujący kręcącego się koguta karetki:) U Frania na nagraniu palec był, dłoń się kręciła, jeno niekoniecznie w pionie;-)
      A policji nie opiszę:)

      Usuń
  3. pięknie!! gratulacje, Franuś chyba jakies bateryjki połknął skąd w nim tyle energii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, chciałabym sama tak potrafić;-)
      Niezły fitness:)

      Usuń
  4. Pani Agnieszko, ja sobie Pani głos nagram i jak będę miała wnerwa to sobie w celu ukojenia będę odsłuchiwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko...powtórzę to zaraz panu mężowi;-)
      :*

      Usuń
    2. Aguś ja Ci prawie od dwóch lat powtarzam, że masz rewelacyjny głos :-)

      Usuń
  5. no chciałam zobaczyć ale franio taki aktywny więc na nim uwagę skupiłam a co piękny uśmiech i ta radość (jaki on tam zmęczony) od razu banan na twarzy jak widać taką energię wielką :)
    słodkie, daj i prosze załapałam gorzej z iło iło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a najbardziej podoba mi się mamusine no dobra :D

      Usuń
    2. Bo ja się tak już nastawiłam, tak wszystko zaplanowałam a tu...masz ci babo skoczka;-)

      Usuń
  6. Radość Frankowa - bezcenna! Karetka jasno i pięknie pokazana, w sumie... policja też. Chyba... :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Biorę się pilnie do nauki;)
    Franio na początek dnia dziala lepiej niż kawa! Aż mam ochotę poskakac!
    Efe

    OdpowiedzUsuń
  8. Aga, to jest po prostu super pomysł z tym nauczaniem, a Franek jest niesamowity :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę sobie czasem że niezwykli ludzie mają niezwykłe dzieci, cokolwiek by to nie znaczyło. Twój głos Agnieszko jest nieprzeciętny i jest w nim wszystko co można nazwać śmiało wielką, mądrą miłością.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hehe, a "sprezyna" Franio jeszcze nie potrafi powiedziec ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. piaskownice są super!!!
    gratulacje dla Frania i dzielnych rodziców :-)
    wiola

    OdpowiedzUsuń

Drogi Anonimowy Gościu,
bardzo proszę, podpisz swój komentarz swoim imieniem, aby łatwiej było mi na niego odpowiedzieć.
Dziękuję